Kéktúra - Az Országos Kékkör
KM-számláló

1493 megtett km a 2550 km-ből (58,54%)

A TURISTA MAGAZINBAN megjelent cikkeim

2020.05.19. 09:52

Szakasz hossza: 89,1km

Időjárás: napos, szeles, tavaszi idő, 14-19°C-kal

Szakasz jelzettsége: gyengén jelzett szakasz, GPS, távcső használata ajánlott.

Szakasz jellege: nagyon szép, dombos vidék, kaszálók, legelők, erdőfoltok váltják egymást, az erősen tagolt felszín miatt jelentős az összintemelkedés: 2952m, viszonylag nagy távokat kell megtegyünk egy-egy látványosságért.

Egyéni tapasztalatok, benyomások: Nógrásipekből indul utunk, a Koronapresszó egyik bejárati oszlopára van szerelve a bélyegződobozka. A szépen felújított Balás-Kúria mellett is elhaladva hagyjuk el az aprócska települést. Innen viszonylag egyhangú úton haladunk hosszú km-eken keresztül, kaszálókon, legelőkön, vegyes-erdőfoltokon át, érintve Cserhátsurányt(pecsételőhely, Terényt(Hunnia Csipkemúzeum), Szandaváralját(pecsételőhely), majd erős emelkedésbe kezdve egy nagyobb kiterjedésű erdőségbe érünk, ahol egy forrás és patak partján megpillanthatjuk a nagyon hangulatos Mária-kegyhelyet, majd tovább kapaszkodva a sziklás terepen elérjük a szinte 360°-os körpanorámát nyújtó Szandavár sziklacsúcsát és a vár romjait. Nyugaton már feltűnik a Visegrádi-hg., a Börzsöny, északon a szlovákiai hegyvonulatok, keleten a Cserhát dombjai és a Mátra kéklő vonulatai, délen pedig a szélesen elterülő Alföld. Innen gyorsan leérünk Becske településére, ahol a fagyizó kerítésére szerelt dobozkában a pecsétet is megleljük. Ismét monoton erdei szakasz következik több, mint 10 km-en keresztül, mire elérünk Kétbodonyba(pecsételőhely a kocsma falán), majd a közeli Romhányba(étterem falára szerelve a pecsét). Innen erős kaptatóval, szép erdőben haladva érjük el a Kecske-kő csúcsát(421m), ahol a szépen kiépített Prónay-kilatóba is felkapaszkodhatunk, közel 360°C-os, a Szandavárhoz hasonló panorámában gyönyörködve. Innen ereszkedünk le Alsópetényre(pecsetelőhely), ahol a szépen felújított Prónay-kastélyt is megtekinthetjük, valamint számtalan szépen felújított parasztházat, illetve térünk át Felsőpetényre(pecsételőhely), ahol a romos állapotban álló Almásy-kastélyt pillanthatjuk meg és pecsételhetünk a kastély kapujára szerelt bélyegzővel. Innen meredek dombokon, völgyeken keresztül jutunk el Ősagárdra(pecsételőhely az infóoszlop falán). Innen nagyon meredek emelkedőn kezdünk el kapaszkodni a Naszály-hg. oldalában, többször szép panorámákban gyönyörködve. A csúcs elérése előtt érdemes egy kitérőt tenni a Násznép-bg. megtekintéséhez, melyhez igen nyaktörő út vezet le, majd fel. A csúcson(652m) egy régi geodéziai mérőtornyot találunk, melynek tetejéről pazar panorámában lehet részünk a hatalmas Duna kanyarulataira, a Visegrádi-hg.re, Budapestre, Vácra, és a Börzsönyre. Meredek ereszkedőn, gyönyörű bükkösben haladva és egy függőhídon is átkelve érkezünk meg a Katalinpusztai pihenőhelyhez(pecsételőhely), majd Szendehelyen keresztülhaladva hosszú erdei úton érjük el a Magyarkút település szélén található Irma-kút impozáns forrásépületét(pecsételőhely). Innen hosszú, monoton erdei úton érkezünk meg a Lokó-pihenő(pecsételőhely) nevezetű kilátóponthoz, ahonnan már szinte a lábunk előtt magasodik a Börzsöny hatalmas tömbje. Néhány km ereszkedés után érjük el utunk végcélját: Nógrád település vasutállomása előtti infótáblára szerelt bélyegző aludobozkáját. A túrán készült fotók megtekinthetők a "Fényképalbum(Nógrád-megye)"-ben.

FRPG, különleges történetek, számtalan választható karakter, önálló cselekményszálak, lelkes csapat. Csatlakozz!    *****    Blog, regények, hangulatok, zenék, vagyis minden, ami egy kicsit én, egy kicsit Nova-Time    *****    Norina Wallace Írói oldalam    *****    TÁBLAVERSENY, Fõnyeremény: 500 kredit, TÁBLAVERSENY, Fõnyeremény: 500 kredit TÁBLAVERSENY, Fõnyeremény: 500 kredit    *****    Egy angyal ma éjjel elvesztette a szárnyait. A fák között egy bestia éppen áldozatra vár – FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    MYBOOKCLUB - Ha szeretsz olvasni - MYBOOKCLUB    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek.... - fórumos szerepjáték    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, én segítek az értelmezésben, de Neked kell dönteni!!!    *****    Rendkívül részletes személyiség és sors analízis, 3 év elõre jelzéssel, most csak 2000 Ft. rendeld meg most. Várlak!    *****    Az asztrológián keresztül megismerni az életed könnyen megoldható lehetõségeit és a nehéz idõszakokat, nagyon fontos!!!    *****    Simonyi ingatlan Debrecen Luxus házak, luxus lakások, üzletek, irodák eladóak. Simonyi ingatlan Debrecen    *****    Szeretsz írni? Szeretnél csatlakozni egy remek közösséghez? Érdekes plotok, számos canon karakter! Várunk szeretettel!    *****    A csillagjövõ asztrológia oldalon, júniusban minden megrendelés 2000 Ft. szeretettel várlak. Rendeld meg amit szeretnél!    *****    Létezik egy város Fournemouth, mely otthon nyújt azoknak, akik sehová máshová nem tartoznak - | - Fournemouth - |    *****    agatha-stories - Saját írásaim találhatóak meg az oldalon - agatha-stories    *****    SZEREPJÁTÉK - Újraindult szerepjátékos közösségünk új és régi tagjait keresi - Rose Harbor restart - SZEREPJÁTÉK    *****    SKAM - SKAM France (S08) - wtFock (S05) - Druck - SKAM Italia és a többi! Folyamatosan bõvülõ magyar tartalmak! - SKAM    *****    Szeretnéd tudni, milyen lehetõségeket, fontos információkat rejteget a születési horoszkópod, akkor keress meg, segítek!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,fontos információk. Májusban,minden megrendelés 1000 Ft. kedvezménnyel vehetõ igénybe. Várlak!    *****    A csillagjövõ oldalon,sok asztrológiai, ezoterikus olvasmány,valamint meditációk és megrendelési lehetõségek találhatók!